×

مراقبتهای لازم پس از ترمیم دندان

  1. 1تا 2 ساعت بعد از ترمیم چیزی خورده نشود و تا 8 ساعت با سمت دیگر غذا خورده شود.

  2. در ترمیم های همرنگ بهتر است پس از مصرف غذاهای رنگی نظیر چای، قهوه، شکلات ها و کشیدن سیگار بعلت آنکه رنگ ها جذب پرکردگی می شوند دهان را با آب شستشو داده و مسواک زده شود.
  3. به طورمعمول ترمیم‌های همرنگ یا‌‌ همان کامپوزیتی بعد از چندین ماه دچار درجاتی از تغییر رنگ نامطلوب می‌شوندو ممکن است ترمیم‌های آمالگام بعد از مدتی جلای سطحی خود را از دست بدهند ویک ظاهر ناخوشایند و ناصاف پیدا کنند. در صورت بروز این مساله به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.
  4. نخ دندان از فردای روز ترمیم استفاده شود. در ناحیه ترمیم انجام شده زدن مسواک بلا مانع میباشد.
  5. اگر بعد از پر کردن دندان بعد از 3 تا 4 روز احساس درد کردید حتما به پزشک مراجعه کنید، شاید ترمیم بلند باشد و باعث درد دندان شما باشد و باید توسط پزشک اصلاح شود.
  6. از خوردن مواد غذایی سفت و شکننده نظیر پسته، فندق، یخ، ته دیگ، شکلات های سفت و آب نبات با دندان ترمیم شده خصوصاً در ترمیم های بزرگ اجتناب کنید زیرا باعث شکستن ترمیم یا دیواره های باقیمانده دندان می گردد.
  7. وقتی یک دندان ترمیم می‌شود این به معنای آن نیست که دیگر نیاز به هیچ کاری نیست و این دندان‌ پرونده‌اش در قبال پوسیدگی بسته شده است. ممکن است دندان در محل انجام ترمیم دچار پوسیدگی ثانویه شود ویا از محلی غیر از محل انجام ترمیم مورد پوسیدگی جدید قرار بگیرد. در واقع ترمیم دندان، نیاز آن را به رعایت بهداشت بیشتر می‌کند. پس حتی اگر تمام پوسیدگی‌های دندانیتان را با ترمیم برطرف کرده‌اید لازم است به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و هرشش ماه یکبار به دندان‌پزشک مراجعه کنید.ترمیم دندان مانند هر جسم دیگری عمر مفیدی دارد لذا برای ویزیت های دوره ای و احیاناً نیاز به تعویض در زمان مناسب اقدام گردد.
  8. دندان های ترمیم شده می توانند مجدداً پوسیده شوند، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان نظیر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، مصرف کمتر مواد قندی و شیرینی الزامی می باشد.

عوارض احتمالی پس از ترمیم دندان اقدامات لازم
احساس بلند بودن دندان تا چند روز پس از ترميم از فشار وارد کردن بر روی دندان ترميم شده اجتناب و به کلينيک جهت کوتاه کردن پر کردگی دندان مراجعه شود
درد و حساسيت دندان تا چند روز
طبيعی است
درد تا يک ماه پس از درمان

با توجه به احتمال التهاب عصب دندان به دندانپزشک مراجعه شود